Kasno sam video ovu vest ali ako neko zaluta treba da pročita i da se edukuje ako ne poznaje dovoljno pravila kako ne bi dolazilo do sudara na biciklističkim stazama i kako se ne bi kršili propisi.
Ovo je za @Vladu, @staze i sve koji ne znaju da je SMER biciklističkih staza regulisan Zakonom o bezbednosti sabraćaja a deo koji se to definiše glasi:
"ZoBS - Član 89
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."
Da objasnimo prvi deo rečenice do zareza: "Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila"
Ovo znači da se pravilo odnosi na situaciju u kojoj postoje DVE biciklističke staze PORED PUTA ZA MOTORNA VOZILA. U takvom slučaju je uvek jedna traka sa leve a druga sa desne strane.
Drugi deo rečenice: - "vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila"
Strana je U ODNOSU NA PUT ZA MOTORNA VOZILA te biciklisti MORAJU da se kreću desnom biciklističkom stazom jer je to pravac u kome se kreću motorna vozila.
I ne, ne može samo da znači desnom stranom staze jer NE SME da se vozi u SUPROTNOM smeru kretanja (motornih) vozila.
I da zaključimo da su biciklističke staze JEDNOSMERNE osim u slučajevima gde postoji samo JEDNA biciklistička staza odnosno obeleženo je drugačije horizontalnom ili vertikalnom signalizacijom.
To nikad nije imalo veze sa prevoznim sredstvom, već jednostavno sa vaspitanjem. I nemojte da se čudite kako i zašto, pre neki dan simpatična bakica sa unukom prelazi 4 trake 10 metara od pešačkog i semafora, kroz automobile koji čekaju umesto lepo preko pešačkog. Tako da nema veze sa vozilom, godinama, slojem, neke je ovde očigledno sramota da budu normalni (neki kažu fini) jer se to smatra poput neke slabosti.
Biciklista sam, i pešak i vozač, posmatram iz svih uglova - biciklisti u ovom gradu imaju najgore uslove! Prvo, staze su užasne, mnoge od njih samo "improvizovane" - nacrtana linija i 50cm prostora ne može se zvati stazom! Bankine su previsoke, korenje drveća probija beton od čega pada lanac i otpadaju bubrezi... Gomila staza završava se "nigde" - imaš biciklističku stazu, voziš po pravilima i odjednom kraj staze na sred ničega, nemaš gde da skreneš, nemaš gde da pređeš...
Drugo, ljudi bez ikakvog obzira parkiraju - ulaze kolima bar do pola staze, ostavljaju motore na sred staze... Mnogi koriste uslovno zeleno da skrenu i ne pogledaju da li ima biciklista ili pešaka! Pešaci nonšalatno šetaju biciklističkim stazama, na zvono se ježe i psuju! Mame sa kolicima, babe sa kerovima, svi oni koji šetaju tuda jer je 'ladovina deblja nego na trotoaru...
Treće, u pravu ste da veliki broj biciklista ne poštuje nikakva pravila i gleda samo sebe - skreću bez gledanja, staju na sred staze dok čekaju semafor... A što je najgore, jasno propisana pravila i ne postoje, pa se svako vodi nekom svojom logikom!
Poenta, saobraćaj je u ovom gradu katastrofalno organizovan, ali ono što sami možemo je da pokažemo bar malo obzira jedni prema drugima! Niste sami u saobraćaju, ne znate šta se desilo onom ko vam je "izleteo" i treba biti spreman na sve okolnosti! Malo više pažnje a manje psovanja i busanja i biće bar za nijansu normalnije! Bilo da ste vozač, pešak, biciklista...
Svakodnevno vozim bicikli, godinama. 80% pešaka uopšte ni ne pogleda kada kroči na biciklističku stazu. Ne znam zašto tako ne rade kada prelaze kolovoz... Vozim brzo i žustro. Za sada nisam imao ni jedan incident jer moram da pazim i predvidim sve situacije i do sada mi je to uspevalo. A za tih 2 km koliko vozim do posla barem 5 puta moram da kočim ne bi li izbegao sudar krivicom tog drugog učesnika u saobraćaju: pešak, biciklista, trotinetista, vozač.
NEVEROVATNO koliko ljudi uopšte ne kontaju pravila i ponašanje u saobraćaju... i uopšte toga nisu ni svesni. To je jedini problem cele priče što se vidi i iz mnogih komentara ovde.
Pre godinu dana, decembar, u 2sata nocu, po magli, van naselja, neosvtljeno u potpunosti, udario sam coveka, biciklistu. On neosvetljen, u crnom, bez prsluka, sa 1.5 promila. Ja trezan, vozio 50(ogranicenje 80). Jos mi se sudi, ne znam koliko cu dobiti, ali od tada gde god vidim neosvetljenog biciklistu zovem i prijavim policiji! Nema neke vajde,ali pozivam sve da to rade. Valjda ce se makar policija angazovati, pa ih kaznama dozvati pameti.
Delio sam im i prsluke jedno vreme, neki se izvine i uzmu, neki psuju, nece da obuku ili kazu imam kod kuce dva.
Stari sam biciklista, ali nova u gradu 021. Dakle, dođoš. Ono što me, kao biciklistkinju na biciklističkoj stazi, prvo neprijatno iznenadilo, jesu sumanute brzine i neodgovorna vožnja gradskih biciklista. Idete svojim smerom, držite desnu stranu desne staze, to se podrazumeva. Mora tako. Da bi neko mogao da vas obiđe. Niti se prilikom obilaženja - preticanja koristi zvonce kao mali znak najave, niti se pazi da li će nekoga zakačiti; na velikim raskrsnicama biciklisti "srljaju" u pešake... Zapanjena sam dozom nestrpljenja,"besa" i "hejta" koju primećujem kod vlasnika dvotočkaša. Da li svi krenu u poslednji minut pa toliko žure!? Ili je to neka demonstracija sile? Odsustvo kulture i svesti o suživotu? Nebriga za ostale učesnike u saobraćaju? Tekst pišem iz svog ugla bicikliste, pešaka i vozača automobila. Moj zaključak: biciklisti su najbahatiji od svih učesnika. Pešaci su dosta ležerni, ponašaju se kao na korzu - to je istina. Ali to ne daje biciklisti za pravo da se "zaleće" u masu.
Predlažem: 1. organizovanom akcijom podsetiti na postojeće ili doneti oštrije propise o ograničenju brzine i pravila ponašanja za bicikliste u samom gradu; 2. jasnije istaći granice biciklističkih / pešačkih staza i ukloniti sa njih prepreke; 3. neka policija malo promotri i počne da zaustavlja i dvotočkaše, 4. povećati mrežu biciklističkih staza. Zgranuta sam javašlukom na biciklističkim stazama Novog Sada i pravo je čudo da broj nesreća i nastradalih nije i veći.
Drugovima biciklistima neko mora da objasni šta znači pešački prelaz. Lepo mu ime kaže PEŠAČKI ne biciklistički prelaz zato ne mogu preletati preko njega sa slušalicama u ušima i bez gledanja.
iz čiste kurtoazije se trudim da uvek pažljivo kočim pred bahatim pešacima koji izleću na biciklističke staze. Po ovim komentarima je jasno da džabe trošim energiju na bezobrazni ološ koji drugima popuje o saobraćajnim propisima za koje iz zabole đon, tkd se više neću toliko cimati.
Biciklistička STAZA je dvosmerna (npr. na Bulevaru oslobođenja), ako nije obeležno drugačije
Biciklistička TRAKA (npr. u Kisačkoj) je jednosmerna, ako nije obeleženo drugačije
Neka mi bilo ko objasni kako prilikom ukrštanja iz svoje perspektive vozač automobila može da razlikuje dvosmernu od jednosmerne biciklističke staze i da zna da li treba da pogleda samo u jednom pravcu i vodim ga na pivo.
Ne okrivljujte druge zato što ne želite da poštujete pravila.
Uništili su biciklističku stazu u ulici Cara Dušana da bi na tesnom prostoru napravili parking mesta. Biciklisti su preuzeli trotoar. Pešaci su ozbiljno ugroženi, pogotovo u večernjim časovima kada mlađi vozači dvotočkaša bezobzirno jurcaju i trkaju se trotoarom. Pokušajte da sa bebom u kolicima i starijim detetom koje hoda pored vas stignete do kuće. Za ovo stanje je direktno odgovorna gradska uprava.
Niti sviraju, niti daju neki zvučni signal, samo prolete s leđa, zakače bez ikakvog pardona. Ili ako idu u susret, gledaju te i ne konstatuju te, već se zaleću direktno.
Trotoar je za pešake nije za BICIKLISTE, niti je za PARKIRANJE.
Toliko sam se nagledao opasne vožnje biciklista i ugražavanja bezbednosti pešaka i nijednom se nije podigla prašina niti priča da se umanji njihova nesmotrenost.
Ponašaju se kao da ne važe pravila saobraća za njih, proleću crveno, ne daju prvenstvo prolaza pešacima. Voze divljački brzo po trotoaru. Čak se i žene ponašaju u fazonu da one imaju prvenstvo jer su nežniji pol, pa im se teba sklanjati i puštati, ne kapiraju koja je njiva strana kada voze bicikl (čast izuzecima).
Ne postoji nikakav "deo trotoara" namenjern za pešake jer kada ne postoji bici staza, to se računa kao pešačko-biciklistička staza gde biciklista poštuje pravo prolaza pešaka i ne kreće se brzinom većom od 10km na čas.
A kada postoji jasno obeležena bici staza, a neko vozi bicikl trotoarom, to nije za saobraćajce, nego za oftamologa ili psihijatra.
Zemlja kretena. Neada su se pravila saobracaja ucila na casovima OTO i to u osnovnoj skoli. A danas? Probajte nekako ovo ubaciti u versku nastavu. Makar pokornost a ne bahatost.
Oko Limanske pijace vlada
saobracajni kolaps inspekcije i policija ne reaguju. Trotoari i kolovozi su zakrceni vozilima i robom bahatih ljudi. Niko da ih opomene ili kazni. Svi su u nekoj semi i placaju reket kako bi zadrzali status.
Mislim da bi najviše koristi donelo da se malo biciklisti kažnjavaju za bahatu i nasilničku vožnju. Za početak, apsolutno niko ne poštuje da bici staza nije dvosmeran nego jednsmeran put i da su dužni da se drže desne strane. Kad je staza odvojena, udaraju jedni o druge, a na stazama koje su samo iscrtane na trotoaru (kao npr Narodnog fronta), tu gaze pešake dok se obilaze.
Problem je i sa biciklistima i sa pesacima, ljudi jednostavno ne znaju sta znaci desna strana.. Pesaci pogotovo ides ulicom desnom stranom mimoilazis se desnom stranom i nema problema... Ljudi idu kao muve bez glave
Smatram da nadlezni precutkuju ukupan broj nastradalih biciklista koji je i do 100x veci nego sto se pominje u medijima.
Pod hitno uvesti policijsko-biciklisticki cas i totalno zabraniti voznju bicikala kako u cilju cuvanja ljudskih zivota tako i u cilju ocuvanja discipline i mira.
Biciklisticke trake su suvisne, izmestiti ih van grada (Miseluk napr.) a umesto njih prosiriti parking mesta i eventualno gde treba pretvoriti ih u privremene trake za bagere i kamione.
Uveo bih obavezno polaganje saobraćajnih propia za bicikliste. Ne želim da generalizujem, ali velik procenat biciklista ne poznaje osnovna pravila u saobraćaju. Kad je neko video da je biciklista stao pešaku ispred pešačkog? O jurcanju trotoarima i Zmaj Jovinom da i ne govorim!
Biciklista težine 70-80 kg pri brzini od 20-ak km na čas može nekoga ozbiljno da povredi. Zakon ih prepoznake kao motorno vozilo, ali mnogi nisu svesni da bicikl nije za jurcanje, nego da moraš da uvažavaš i ostale učesnike u saobraćaju, a posebno pešake!
Obavezno uvesti skolu ponasanja u Novom Sadu za sve nove dobrodosle gradnjane Novog Sada.
U skolama se uci da se bicikli vozi desnom stranom biciklistickom stazom. Moze se videti da ljudi voze i levom i desnom stranom.
Strelica na stazi pokazuje smer kretanja! Ako nema strelica u oba smera, to je iz razloga sto je staza uska i nema mesta za mimoilazenje!
O prednjem delu automobila na parkingu u Kralja Petra I, i samom parkiranju vozaca na isti ne vredi pricati, nekultura i bahatost na nivou.
Gradonacelnice (da ne kazem ministre to be), grad je tessaan. Sklanjajte motor privrede :) (baste, frizidere i piljare) sa trotoara, pa nece biti guzve na biciklistickim stazama+ uvedite da se na ulegnjuca za odvod od oluka stavlja resetka, pa ce se moci sa bebi kolicima ici trotoarom, a ne biciklistikom da moram da idem, jer mi se tockovi zaglavljuju, a beba koja spava leti u kolicima.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Sudari biciklista u Novom Sadu
Autor: 021.rs
Novi Sad
•21.08.2020.
•09:21 > 09:21
Komentari 34
PetarPP
Ovo je za @Vladu, @staze i sve koji ne znaju da je SMER biciklističkih staza regulisan Zakonom o bezbednosti sabraćaja a deo koji se to definiše glasi:
"ZoBS - Član 89
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."
Da objasnimo prvi deo rečenice do zareza: "Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila"
Ovo znači da se pravilo odnosi na situaciju u kojoj postoje DVE biciklističke staze PORED PUTA ZA MOTORNA VOZILA. U takvom slučaju je uvek jedna traka sa leve a druga sa desne strane.
Drugi deo rečenice: - "vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila"
Strana je U ODNOSU NA PUT ZA MOTORNA VOZILA te biciklisti MORAJU da se kreću desnom biciklističkom stazom jer je to pravac u kome se kreću motorna vozila.
I ne, ne može samo da znači desnom stranom staze jer NE SME da se vozi u SUPROTNOM smeru kretanja (motornih) vozila.
I da zaključimo da su biciklističke staze JEDNOSMERNE osim u slučajevima gde postoji samo JEDNA biciklistička staza odnosno obeleženo je drugačije horizontalnom ili vertikalnom signalizacijom.
Tja
Branis
Drugo, ljudi bez ikakvog obzira parkiraju - ulaze kolima bar do pola staze, ostavljaju motore na sred staze... Mnogi koriste uslovno zeleno da skrenu i ne pogledaju da li ima biciklista ili pešaka! Pešaci nonšalatno šetaju biciklističkim stazama, na zvono se ježe i psuju! Mame sa kolicima, babe sa kerovima, svi oni koji šetaju tuda jer je 'ladovina deblja nego na trotoaru...
Treće, u pravu ste da veliki broj biciklista ne poštuje nikakva pravila i gleda samo sebe - skreću bez gledanja, staju na sred staze dok čekaju semafor... A što je najgore, jasno propisana pravila i ne postoje, pa se svako vodi nekom svojom logikom!
Poenta, saobraćaj je u ovom gradu katastrofalno organizovan, ali ono što sami možemo je da pokažemo bar malo obzira jedni prema drugima! Niste sami u saobraćaju, ne znate šta se desilo onom ko vam je "izleteo" i treba biti spreman na sve okolnosti! Malo više pažnje a manje psovanja i busanja i biće bar za nijansu normalnije! Bilo da ste vozač, pešak, biciklista...
-J-
NEVEROVATNO koliko ljudi uopšte ne kontaju pravila i ponašanje u saobraćaju... i uopšte toga nisu ni svesni. To je jedini problem cele priče što se vidi i iz mnogih komentara ovde.
Lacika
... da džabe trošim energiju na bezobrazni ološ koji drugima popuje o saobraćajnim propisima za koje iz zabole đon, "
Iz tvog komentara se upravo vidi koliko su biciklisti bezobrazni i nevaspitani.
Joja
Bici staze preurediti u parking.
Paja
Delio sam im i prsluke jedno vreme, neki se izvine i uzmu, neki psuju, nece da obuku ili kazu imam kod kuce dva.
Ctzn
Biciklista dođoš
Predlažem: 1. organizovanom akcijom podsetiti na postojeće ili doneti oštrije propise o ograničenju brzine i pravila ponašanja za bicikliste u samom gradu; 2. jasnije istaći granice biciklističkih / pešačkih staza i ukloniti sa njih prepreke; 3. neka policija malo promotri i počne da zaustavlja i dvotočkaše, 4. povećati mrežu biciklističkih staza. Zgranuta sam javašlukom na biciklističkim stazama Novog Sada i pravo je čudo da broj nesreća i nastradalih nije i veći.
connected
w/e
Bojan
staze
Biciklistička TRAKA (npr. u Kisačkoj) je jednosmerna, ako nije obeleženo drugačije
Neka mi bilo ko objasni kako prilikom ukrštanja iz svoje perspektive vozač automobila može da razlikuje dvosmernu od jednosmerne biciklističke staze i da zna da li treba da pogleda samo u jednom pravcu i vodim ga na pivo.
Ne okrivljujte druge zato što ne želite da poštujete pravila.
Mastodont
Zar je situacija toliko tragična kod vas dole na severu Srbije da morate da zabranjujete bicikliste?
Vlada
I dalje čekam da ovde objasniš koji saobraćajni propis zapravo objašnjava tu tvoju budalastu fantaziju o jednosmernim biciklističkim stazama.
Обсервер
Adamovićevo
Dr
Trotoar je za pešake nije za BICIKLISTE, niti je za PARKIRANJE.
Toliko sam se nagledao opasne vožnje biciklista i ugražavanja bezbednosti pešaka i nijednom se nije podigla prašina niti priča da se umanji njihova nesmotrenost.
Ponašaju se kao da ne važe pravila saobraća za njih, proleću crveno, ne daju prvenstvo prolaza pešacima. Voze divljački brzo po trotoaru. Čak se i žene ponašaju u fazonu da one imaju prvenstvo jer su nežniji pol, pa im se teba sklanjati i puštati, ne kapiraju koja je njiva strana kada voze bicikl (čast izuzecima).
Stefan
A kada postoji jasno obeležena bici staza, a neko vozi bicikl trotoarom, to nije za saobraćajce, nego za oftamologa ili psihijatra.
g pen
Laza
saobracajni kolaps inspekcije i policija ne reaguju. Trotoari i kolovozi su zakrceni vozilima i robom bahatih ljudi. Niko da ih opomene ili kazni. Svi su u nekoj semi i placaju reket kako bi zadrzali status.
@Ns
Бициклиста
Mugabe
CoVid
junak
BulevarEvrope
Pod hitno uvesti policijsko-biciklisticki cas i totalno zabraniti voznju bicikala kako u cilju cuvanja ljudskih zivota tako i u cilju ocuvanja discipline i mira.
Biciklisticke trake su suvisne, izmestiti ih van grada (Miseluk napr.) a umesto njih prosiriti parking mesta i eventualno gde treba pretvoriti ih u privremene trake za bagere i kamione.
Saša
Biciklista težine 70-80 kg pri brzini od 20-ak km na čas može nekoga ozbiljno da povredi. Zakon ih prepoznake kao motorno vozilo, ali mnogi nisu svesni da bicikl nije za jurcanje, nego da moraš da uvažavaš i ostale učesnike u saobraćaju, a posebno pešake!
cluffas
U skolama se uci da se bicikli vozi desnom stranom biciklistickom stazom. Moze se videti da ljudi voze i levom i desnom stranom.
malogradjanski snob
U stvari
Raka
O prednjem delu automobila na parkingu u Kralja Petra I, i samom parkiranju vozaca na isti ne vredi pricati, nekultura i bahatost na nivou.
mekdolans
Ns
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H